127 Hours





Genre:
Drama
Produktionsår: 2010
Ursprung: USA

Skådespelare:
James Franco (Milk, Pineapple Express och Spider-Man).

Handling:
Aron Ralston beger sig ut i vildmarken utan att berätta för någon vart han ska. Efter att ha tagit sig ett dopp med två vackra tjejer beger han sig vidare, men råkar ta ett snedsteg vilket gör att hans arm kommer i kläm mellan en bergsspricka och en sten som fallit ned. Stenen sitter fast och ju mer han kämpar desto mer fastnar stenen. Under flera dygn försöker han överleva, men både mat och vatten tar snabbt slut och med sin videokamera börjar han ta farväl av världen.

Omdöme: Första halvan av filmen visste jag inte riktigt om det här var en höjdarrulle, men när eftertexterna börjar rulla och jag inser att jag knappt andats under 45 minuter är jag övertygad. Det här är en riktigt bra filmatisering av vad som egentligen hände under de där 127 timmarna som Aron Ralston satt fast. Skumma, men mycket bra fotograferingar och tolkningar gör filmen ännu mer sevärd. Den här filmen ska ni helt enkelt se, och för Guds skull, köp en riktig armékniv, inga asiatiska kopior! Det var allt.

Kommentarer:

1 Rebecca:

Tack för detta tipset!!

2 Petra:

Åh! Jag försöker att inte ladda ner filmen så jag kan se den på bio :) men vill se den nu!!

Kommentera här: