Wall Street: Money Never Sleeps





Genre: Drama/Thriller
Produktionsår: 2010
Ursprung: USA

Skådespelare: Michael Douglas (Wall Street, Flickvänner från förr och King of California), Shia LaBeouf (Transformers, Disturbia och The Greatest Game Ever Played) och Josh Brolin (Milk, American Gangster och No Country for Old Men).

Handling: Det är ungefär 20 år sedan Gordon Gekko, den fruktade finansmannen hamnade i fängelse och har avtjänat sitt straff. Spelet har ändrats mycket sedan dess, men grundingredienserna finns fortfarande kvar. Den unge finansstjärnan Jake dejtar Gordons dotter, men har aldrig träffat mogulen själv. När Jake och Gekko träffas är helt plötsligt tärningarna spelade...

Omdöme: Man brukar oftast säga att ettan är bäst, i det här fallet stämmer det verkligen. Shia känns på tok för ung för att kunna ta del i det här spelet och det stör mig från filmens början. Att resten av filmen ligger långt under ettan hela vägen är ju också något som stör... Den här uppföljaren borde helt enkelt aldrig blivit gjort. För er som inte sett den första filmen: Se den istället. För er som sett ettan men inte den här: Låt bli att se denna.

Kommentarer:

1 ♥ L A I L A ♥:

Goood morning sweetie :) <3

2 vickan:

kul idé med bloggen! :)

3 tovesegnablogg.blogg.se:

okej fin och kul blogg!:D

4 Torsten:

Bra blogg :)

5 Anonym:

är den där Wall street bra? :)

6 piiäh:

Oj fin blogg! :D

7 Emily Klemedsson ♥:

Hejhej !

Gud vad kul att se en filmblogg! jag gillar drama (a)

som serierna the O.C. och one tree hill !

jag tycker massa om denna blogg så är det okej om jag reklamar den på min? :D

8 Linn:

Bra blogg, gillar att kolla på film!

9 Zami:

sv: Jag kan kolla på de :D

10 Emma:

Jättebra och kul idé med bloggen!! :D

11 MEREI:

- oj så lite betyg? har hört den är bra!

12 Sara:

kul att du kommit på nått nytt:) har inte sett någon sån här "film-blogg" kul,kul;) vem gillar inte att kolla på film? alla har sina egna favoriter:D pusss<3<3

Kommentera här: