Iron Sky





Genre:
Komedi/Action
Produktionsår: 2012
Ursprung: Tyskland

Handling: I ett desperat PR-försök att få sitta kvar vid makten skickar USAs president upp en afroamerikansk man till månen. Där uppe möts han av en obehaglig överraskning - En nazi-bas som varit undangömd sedan tyskarna nederlag under andra världskriget. Tyskarna förbereder en invasion till jorden men saknar den sista pusselbiten - En superdator. Därför beger sig två av tyskarna, tillsammans med den afroamerikanska mannen, nu blekt till den vitaste av arier, till jorden för att skaffa det dom behöver.

Omdöme: Enorma förhoppningar på en actionkomedi med twistad humor sänktes snabbt. Många har jämfört den med Mars Attacks, men den når aldrig upp till den klockrena humorn som finns i den. Iron Sky är bitvis underhållande, men når aldrig dit den ska för att vara sevärd.

Kommentarer:

1 classes lilla blogg:

vilken extremt häftig blogg du har, jag vill bara säga det att detta måste vara den bästa bloggen jag sett vad gäller flera aspekter, jag hoppas du förstår vilken underbar blogg du har....allt är så samspelt på bloggen...designen, inläggen mm....jag är riktigt imponerad

2 Fred:

Tack för kommentaren på min blogg

3 Tina Jaxén:

fin blogg, kolla gärna in min :)

4 Haidi Jakobsson -:

SVAR: ja det är de verkligen :D

5 cm:

sv: haha, ja jag har bara legat i sängen sedan jag kom hem eftersom jag fick festivalsjukan på köpet.. så film har det tittats på kan jag lova! tack för kommentaren. fred

Kommentera här: