Du gör mig galen (Silver Linings Playbook)

 
 
Genre: Drama/Komedi
Produktionsår: 2012
Ursprung: USA
 
I rollerna: Bradley Cooper (Baksmällan, The Place Beyond the Pines och Limitless) och Jennifer Lawrence (The Hunger Games och X-Men: First Class)
 
Efter att ha ertappat sin fru med en annan man hamnar Pat på en pyskisk anstalt för behandling. När han får flytta hem så hamnar i det gamla pojkrummet hos sina föräldrar som är oroliga för vad han ska ställa till. Pat bestämmer sig för att komma i form, få tillbaka sitt gamla jobb och till slut även sin fru, som han inbillar sig att hon vill, om han bara "skärper" sig. Efter en middag med en gammal vän träffar han Tiffany, en nybliven änka med ett destruktivt beteende. Hon går med på att hjälpa honom att komma i kontakt med exet, men utkräver även en stor tjänst...
 
Strunta i den svenska missvisande titeln. Skaka även ur dig Baksmällan och diverse andra komedier som Bradley Cooper medverkat i. Det här är ett skruvat drama där Cooper visar att han är en skådespelare värd namnet. Tillsammans med Jennifer Lawrence ger de verkligen oss åskådare en show att minnas.
 
 
 
 
• Kategori: DramaTaggar: Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Silver Linings Playbook; • Kommentarer (12)

Kommentarer:

1 FlizanLizan:

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

Svar: Låter ju jättebra! Jag betalar mer än gärna 150:- för en design :-) Men jag är rätt kräsen ;-) Bilder på popcorn har jag köpt från en bildbyråsajt, så de kan jag skicka till dig (du måste inte använda dom) och så har jag en logotyp som MÅSTE vara med :-)
Filmster

2 josefine:

har sett den men tyckte den inte var jääääättebra faktiskt :) helt okej dock! :D

Svar: Det var det värsta! ;-) Men det är ju det som är så bra, att alla inte tycker lika! :-)
Filmster

3 e:

åh den vill jag så gärna se!

Svar: Ja, spring till videobutiken och hyr den :-) Ikväll måste du se den :-)
Filmster

4 ♡ Hanna Andersson ♡ :

Sv: Jaha, den appen har jag inte hört talas om. Ska jag ladda ner den?:)

Svar: Gör det, det är en fantastiskt bra och välarbetad app :-) Funkar ungefär som photoshop :-)
Filmster

5 yasmine modell mamma och fru:

ja det var de
allt bra?
kram

Svar: Allt är bara fint! Sitter och ser över vilka filmer jag ska publicera på bloggen :-)
Filmster

6 Cajsa Lindahl:

hahaha förstår dig...xD hehe jo men det måste du ju göra! :P

Svar: Ja, ska ned till Hemmakväll och hyra den inom kort :-)
Filmster

7 Anonym:

gillar den filmen :)

8 Moa:

hej har en veckans blogg tävling om du vill vara med! :)ps vill du göra ett bloglovinbyte ?

Svar: Hej, jättegärna :-)
Filmster

9 felicia:

Sv: okej :D

10 Rebecca:

Jättefin blogg du har! :)
Lust att kolla in min?
Kram

Svar: Tack så mycket! Självklart, jag kikar in den på en gång! :-) Ha en riktigt trevlig filmsöndag :-)
Filmster

11 rememberthiis.blogg.se:

Den måste jag se någon dag :)

Svar: Ja, det måste du verkligen. Typ... idag! :-)
Filmster

12 Queen of Kammebornia:

Åh, den vill jag se!

Kommentera här: