I rymden finns inga känslor





Genre: Komedi
Produktionsår: 2010
Ursprung: Sverige

Skådespelare: Bill Skarsgård (Himlen är oskyldigt blå, Kenny Begins och Arn - Riket vid vägens slut), Martin Wallström (Johan Falk: GSI - Gruppen för särskilda insatser, Arn - Riket vid vägens slut och Till det som är vackert) och Cecilia Forss (Masjävlar, serien Parlamentet och ICAs reklamfilmer).

Handling: Simon är 18 år och väldigt speciell. Han har aspergers syndrom. När saker inte fungerar som han vill gömmer han sig i sitt egengjorda rymdskepp. När saker förändras får han flytta hem till sin storebror Sam och hans flickvän Frida, men det dröjer inte länge förrän Frida ledsnar och lämnar Sam. Allt ställs på sin spets i Simons värld, ekvationerna går inte ihop. Därför bestämmer han sig för att hitta en annan jävla tjej åt Sam och då träffar han den flokige Jennifer, som inte alls verkar ha några som helst problem med Simon. Nu gäller det bara att lyckas få henne att gilla Sam och Sam att gilla henne.

Omdöme: Jag vet, det kan ses vara fult att skoja om ett handikapp, och den här filmen överdriver säkert det hela väldigt mycket och visst, det är inte riktigt okay. Men annars så tycker jag att det här är en riktigt charmig film, Bill Skarsgård gör en grymt bra tolkning av sin karaktär och vändningarna i filmen är många. Jag gillar filmen skarpt och hoppas att ni kommer att gilla den med.

Kommentarer:

1 Olivia:

Jag älskar den här filmen. den är så himla härlig.

Jag älskar filmer, har du några filmtips? ^^

2 johanna:

aoo värkar jättebra blogg,( i rymden finns inga känslor ) värkar jätte bra min favo skådespelare är med i den;)

3 m y s s a n ':

åh, detta är en blogg som jag kommer följa :D

har du några skräckis/komerdi filmtips?

4 sandra-en bra blogg!!:

den verkar så bra!

5 J. -18 och mamma till Julius:

Sv: jasså du! Jag älskar film. denna har jag också sett. =)

6 Eleonore:

Denna film vill jag se!

7 Tove:

Ofta!!

Jag skulle ge 5 betyg!

8 Joanna:

Åååh vad jag tycker om den filmen, den är så grymt härlig på så många sätt!!^^



Sv: Tack så jättemycket för tipset, här får man ta o gå in oftare! :D

9 Claudia:

yes, den har jag sett, förvånasvärt bra ändå :)

10 linn:

Jag älskar den filmen, såå bra! :)

11 jenny/kirunachics:

Den var faktiskt bra tycker jag! :) Vilken rolig blogg !

12 Sofie "Suss" Gustafsson - Med glimten i ögat:

Jag tycker den skildrar handikappet ganska så bra, vissa har ju faktiskt det behovet han har i filmen. Aspergers finns ju i många grader. :)



Själv älskar jag denna filmen, skådespelarna och musiken. ^^

Kommentera här: