Prinsessan och grodan/The Princess and the frog





Genre: Animerat
Produktionsår: 2009
Ursprung: USA

Röster: Oprah Winfrey, Terrence Howard och Anika Noni Rose

Handling: Det var en gång en flicka som hette Tiana, hon växte upp med sin mamma och pappa i New Orleans. Redan som liten var hon en begåvad kock och drömmen var att hon och hennes pappa skulle öppna en restaurang tillsammans. Åren går och Tiana blir äldre, hennes far går bort, hon har två jobb för att lyckas spara ihop till hennes dröm. När drömmarna är på väg att krossas möter hon en groda, fast inte vilken groda som helst, det är prins Naveen från Makedonien som mot sin vilja blivit förvandlad. Han lovar henne att hjälpa henne med restaurangen om hon kysser honom så att han åter blir förvandlad till prins. Istället blir hon förvandlad till groda och nu kämpar de båda för att få tillbaka sina liv...

Omdöme: Äntligen en riktig tecknad film från Walt Disney. Som vanligt med Disneys filmer är det mycket rätt och fel, sång och dans och knasiga karaktärer, och det är just det som är charmen med Disney och de gör det som vanligt bra. Men någon riktig Disneyklassiker som Djungelboken, Robin Hood, Askungen eller Skönheten & Odjuret, men det känns ändå skönt att se den här filmen och veta att tecknade filmer fortfarande lever och att de är roligare att se än de flesta 3D-animerade filmerna.

Kommentarer:

1 Fiffi:

Vad fin nya bloggen är! Kul!



Jag lägger upp dig som länk på min blogg. Hoppas det är okej. :)

/Fiffi

2 Fiffi:

Vad fin nya bloggen är! Kul!



Jag lägger upp dig som länk på min blogg. Hoppas det är okej. :)

/Fiffi

3 elsa:

Hej! Jag håller just nu på att sammanställa en (högst personlig) lista på min blogg med 100 filmer jag ska plöja den närmaste tiden. 100 filmer som jag förväntar mig vara storverk! Det fattas dock 13 filmer för tillfället på min lista, du får jättegärna besöka min blogg och hjälpa mig att fylla i luckorna med de filmer du tycker jag glömt.

4 TIPS:

Hejsan!

Jag ville bara tipsa om en suverän försäljningsblogg som heter www.svartmarknad.blogg.se

Där säljs snygga kläder, elektronikprylar, smycken och lite andra roliga saker. Är du intresserad av att få bra saker av hög kvalité och rykande bra priser så är du mer än välkommen in hit! Du kan också lägga till bloggen på Bloglovin om du tycker att denna bloggen är lika bra som jag tycker. Tack för mig, ha det så bra, vi hörs :)

5 Jenny^^:

Den filmen är så sjukt bra, älskar den ^^

6 miniie:

haft en bra dag? :D

7 E M I R A:

Jätte bra filmtips du har på din blogg :)

8 Elin:

Den filmen så jeg sammen med ei venninne, veldig fin:) jeg er veldig glad i barnefilmer om jeg har blitt stor he he;)

9 Julia & Celina.:

Filmen är jätte bra! Besök gärna våran blogg www.allroundgalna.blogg.se

10 elin:

Ser ut att vara en mysig familjefilm!

Kommentera här: