Hoodwinked/Sanningen om Rödluvan





Genre: Animerat/Komedi
Produktionsår: 2005
Ursprung: USA

Röster: Anne Hathaway (Love and Other Drugs, Alice i Underlandet och Djävulen bär Prada), Glenn Close (Nio liv, 102 Dalmatiner och Mars Attacks!) och James Belushi (The Ghost Writer, Underdog och Joe Somebody).

Handling: Historien om vad som hände i sagan om Rödluvan är väl självklar? Eller är den verkligen det? Det tycker inte detektiven Bill Stork. Därmed förhörs alla inblandade och helt plötsligt står det klart att det är fyra stycken helt olika berättelser, fast med några gemensamma nämnare. Men vem ska man tro på? Rödluvan? Vargen? Mormor? Vem är egentligen den verkliga skurken?

Omdöme: Rolig twist. Att tolka rödluvan på det här sättet känns helt nytt och fräscht... Det kunde dock varit bättre, men det är absolut en rolig film som jag gärna rekommenderar. Den har dock inte samma charm som de allra största animerade filmerna.

Kommentarer:

1 tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster:

fin film blogg. :)

2 ayla:

allt bra med dig? (:

3 Mitan:

Vilken bra blogg du har.

Jag kollar mycket på film och ibland sinar tipsen på bra filmer.

Jag har lagt upp tips på min blogg om att denna bloggen finns.



Jag skriver själv ner varje vecka vad jag sett för filmer mm. Men inte alls lika snyggt som du gör.

Den här bloggen kommer jag kolla in då å då.

Tack.

4 Skantz:

Kul med en filmblogg! :)

5 ange:

Gulligt :D

6 sarah:

Hej ! :)

Förlåt om jag bett dig förut, men nu äre sista dagen denna tävling håller på...



Men skulle vara helt superdupersnällt om du skulle kunna rösta på mig på facebook som blog of the year 2010? Klicka på denna länk: http://apps.facebook.com/blogoftheyear/?blogoftheyear_ref=1838898825 Och sen söker ni på "The life of Sarah" om den inte skulle komma upp, och sen klickar på RÖSTA. Inte bara "gilla". Skulle vara JÄTTE SNÄLLT!



Kram! Och vill ni inte, så skit bara i kommentaren...

7 annapanna:

Fin blogg!

8 livet po teneriffa:

sv:hej hej kul, kommer säkert kika förbi här nâgra gg:=)

9 bbaraaelin:

sv: åå vad kul med en sån här filmblogg!:D

kommer kika in här när jag behöver filmtips:)

10 已知 Mohammedi Al-debis™:



Hej hej sötis.

TIPS:



Besök bloggen: http://adaras.se/

och kanske lämna någon kommentar,

om du tycker bloggen är bra så tycker jag att du

ska följa den via bloglovin, och kanske trycka på

gilla knappen facebook.



direktlänk till hennes bloglovin sida:

http://www.bloglovin.com/sv/blog/1252748/ida-josefin/follow



DET ÄR ROLIG TÄVLING JUST NU HOS ADARAS.SE



Tack



BTW: Vad ska du göra idag då? :) <3

11 vickan:

Hej, vill du vara med på dagens blogg! Klicka här nedanför:

http://pinklaadyyw.blogg.se/2011/january/dagens-blogg-4.html#comment

Kommentera här: