I love you, Phillip Morris





Genre:
Komedi
Produktionsår: 2009
Ursprung: USA

Skådespelare: Jim Carrey (Yes Man, The Number 23 och Bruce den allmäktige), Ewan McGregor (The Ghost Writer, Amelia och The Men Who Stare at Goats) och Leslie Mann (Knocked Up, 17 Again och Funny People).

Handling: Steven Russell fick som barn veta att han var adopterad, vid vuxen ålder blir han polis och tar reda på vem hans riktiga mor är. När hon inte vill veta av honom blommar han ut som människa och slutligen som homosexuell. Men även på andra plan, då han börjar med bedrägerier och till slut åker fast för det. Väl inne i fängelset träffar han sin nya kärlek - Phillip Morris. När de båda är fria startar de ett gemensamt liv, men tiden går och Steven börjar ramla in i gamla vanor igen...

Omdöme: Ja, den här filmen är helt sjuk, den är bra samtidigt som den är sjukt galen. Men jag kan inget annat än att älska den. Att det tydligen ska vara en sann historia gör ju absolut inte saken sämre!

Kommentarer:

1 Ragnvi:

Morning o tack för titten in till mig!

Spelar ingen roll hur bra, spännande, tråkig eller rolig en film är...jag somnar alltid!

Kramen!

Ragnvi

2 bella:

får man spana in :)

3 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

tyckte den här filmen var aningen för lång och segdragen..skitbra skådespelri främst av Carrey.

4 Ida:

Vilken ba idé att skriva om det. :)

5 FAB:

Lite kall layout. Lycka till med Din blogg. Kram FAB http://fabs.blogg.se

6 eantonia:

synd att jag inte gillar Jim Carrey ;)



7 amanda:

Hur har denna dag varit? :)

kram!

8 Sandra:

Oh, kul med en filmblogg! att du betygsätter och allt:)

9 Petra:

haha den är så rolig när Jim Carrey spelar golf haha

10 Evelina:

Åh vilken bra blogg! Verkligen behövligt med nya tips nu i vintervädret :D

11 Fanny:

Åh, den filmen är bra!

12 Molly:

Jätte söt blogg du har!

Var gärna med och svara på dagens fråga i min blogg! (:

13 Sandra:

Grym idé att starta en sån här blogg, men samtidigt... Smaken är som baken. Det du tycker om vissa filmer här kanske vissa andra har helt andra åsikter om. Jag har slutat lita på vad folk säger när en film är "bra" för jag håller väldigt sällan med. Den här filmen gillade jag dock, sjukt ovanlig!

Kommentera här: