Tomorrow, When the War Began





Genre: Drama/Action
Produktionsår: 2010
Ursprung: Australien

Skådespelare:
Caitlin Stasey (Serien Neighbours), Rachel Hurd-Wood (Solomon Kane, Dorian Gray och Parfymen: Berättelsen om en mördare) och Lincoln Lewis (Aquamarine, Voodoo Lagoon och serien Home and Away).

Handling: Åtta ungdomar bestämmer sig för att campa i den australienska bushen. Efter en trevlig helg i naturen återvänder de, men inget är som vanligt. De möts av en död hund och ett tomt hus. Alla hus de besöker är tomma och till slut står det klart - Australien har blivit invaderat och landet har hamnat i ett krig. De försöker hålla sig undan men blir ändå tvungna att kämpa för sin egen överlevnad, men till slut ledsnar de och bestämmer sig för att ta tillbaka sitt land.

Omdöme: Man får ta den här filmen för vad den är, den är för ungdomar mellan 12-14 år på ett ungefär. För oss äldre så är den helt enkelt inte värd att se på, lite fjantigt emellanåt, dåliga skådisar och lite tunn plot.

Kommentarer:

1 jessica:

bra med filmtips ;)

2 kaatthy:

Najs blogg! ska besöka den då och då när jag inte har några filmtips själv x)

3 tina:

hade tänkt kolla om det fanns någon filmblogg så hitta jag denna precis, nice ;)

4 Sandra- KAN FIXA DIN BLOGG DESIGN GRATIS:

Kul blogg idé!

5 Emma Roodla - Foto:

Mkt bra ide!! Jag skulle vilja att ni tipsade om fängelsefilmer, ungdomsfilmer och då intriktiat på våld, narkotika eller problem. Även typ hämndfilmer där en person råkar ut för något och sedan hämnas eller boxningsfilmer. Kommer absolut kika in här om det är så att ni lägger upp den typ av filmer jag tycker om :)!

6 tess:

åhh va kul med en filmblogg :D perfa när man inte vet va man ska se :)

7 Frida:

bra blogg idé! snygg design, filmerna alla pratar om och med eget omdöme (Y) tummen upp för denna blogg!

8 kajsa:

boken är mycket, mycket bättre! (eller så kanske jag bara tycker det för jag läste den när jag var typ 12 :) )

9 Claudia:

bra blogg!

10 已知 Mohammed☆ Al-debis™:

vad bra med lite film tips :)

11 lisa:

Va kul med något annorlunda !

Kul med film tips, sånna behöver man alltid (;

12 rebecca:

ställ gärna en fråga till mig i min frågestund några inlägg ner på bloggen :)

13 nathalie:

sv; fasen så roligt med en filmblogg! tycker att du gör ett grymt jobb, kommer defenitivt titta in här igen! :)

14 Melinda:

Jättebra ju! hur hittade du min blogg förresten? kul att veta :)

15 Smarten!:

Älskar filmen!

Men var det inte bara sju ungdomar som skulle campa?

Ellie, Lee, Kevin, Corrie, Homer, Fi, Robyn eller har jag glömt någon? :D

För Chris campade inte med dem utan kom senare när de hittade honom! :D

Kram kram

Kommentera här: